Care sunt cele mai importante oportunitati din Horeca?

  • Care sunt cele mai importante oportunitati din Horeca?
  • Care sunt cele mai importante oportunitati din Horeca?
  • Care sunt cele mai importante oportunitati din Horeca?
  • Care sunt cele mai importante oportunitati din Horeca?
  • Care sunt cele mai importante oportunitati din Horeca?

Primul panel al conferintei “Horeca Next Level” a adus in discutie zonele in care industria Horeca se poate dezvolta, de la zonele “fierbinti” si nivelul chiriei, la formate noi si idei de business.

Primul panel a avut ca tema centrala “Investitiile antreprenorilor din Horeca”, iar cei patru speakeri, Victor Ignat, Project & Content Manager IBC Focus (companie de monitorizare a investitiilor in retail si Horeca), Carmen Ravon, Head of Retail Agency, JLL (consultant real state), Tudor Constantinescu, proprietar Chocolat si Daniela Sima, Director Achizitii Food Selgros Cash&Cary Romania, au dezbatut subiecte precum zonele “fierbinti“ care au polarizat cea mai mare parte a investitiilor in Horeca, oportunitatile mall-urilor si parcurilor industriale cu clienti captivi, evolutia pretului chiriei si eficienta investitiilor pe metru patrat, formatele de business care au avut cea mai mare amploare in ultimul an (berarie, cafe-bistro, cantine, locatii monotematice s.a.), ce perspective de investitii se intrevad in 2014 si care sunt factorii care vor avea un impact asupra acestora.

Conform lui Victor Ignat, Project & Content Manager IBC Focus (companie de monitorizare a investitiilor in retail si Horeca), in 2013, totalul investitiilor din industria ospitalitatii au fost orientate catre 2.126 de proiecte, in timp ce cifra aferenta primului trimestru din 2014 este de 594 de proiecte, cu 28% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. De remarcat este faptul ca dintre cele 594 de proiecte aferente primului trimestru din 2014, 78% sunt proiecte noi. Totalul investitiilor reprezinta atat noi constructii, cat si amenajari, proiectare sau licitatii. Cea mai mare pondere este detinuta insa de investitiiler in proiectare, 41%, urmate de cele in constructii si amenajari, 27%, respectiv 17%.

In ceea ce priveste amplasarea proiectelor de hoteluri, datele IBC arata ca 32% dintre acestea sunt situate in marile orase, iar restul de 68% sunt in afara zonelor urbane.

“Ca zone geografice, pot sa va spun ca nord-vestul si centrul tarii atrag cele mai multe investitii in acest domeniu, fiecare cate 17% din total, urmate de regiunea nord-est cu 15%, apoi sud-est cu 12% si sud, vest si sud-est fiecare cu cate 11%. Comparativ, Bucurestiul a atras singur 6% din totalul investiilor. Daca e sa facem un top 5 al judetelor unde se investeste cel mai mult in industria ospitalitatii, acesta ar arata in felul urmator: Constanta, Suceava, Brasov, Cluj si Valcea”, a precizat reprezentantul IBC Focus.

Victor-Ignat

Ca valoare a investitiilor, cele mai multe proiecte/santiere fac parte din segmentul pana intr-un milion de lei (46% din totalul santierelor), insa segmentul 1-4 milioane lei are o pondere importanta, de 40% din total, restul revenind proiectelor mari, de peste 4 milioane lei.

Potrivit cifrelor prezentate de IBC Focus in cadrul conferintei Horeca Next Level, cele mai multe proiecte reprezinta pensiuni – 61%, urmate de hoteluri – 18%, vile turistice – 9%, cabane, complex turistic, motel etc.

La randul sau, Carmen Ravon, Head of Retail Agency, JLL, a oferit o imagine de ansamblu asupra pietei de real estate pe segmentul centrelor comerciale din Bucuresti, aducand in atentia audientei atat formatele existente in mall-uri si in cladirile de birouri si zonele ce ar putea reprezenta o oportunitate pentru operatorii din Horeca, precum si detalii despre contractele de inchiriere, precum si cateva dintre cele mai importante tendinte din aceasta piata.

Conform reprezentatei JLL, in prezent proprietarii centrelor comerciale si ai cladirilor de birouri mizeaza pe brandurile cunoscute, despre care se stie sigur ca atrag consumatorii si asigura trafic, in timp ce brandurile noi sunt mai putin testate. In ceea ce priveste formatele Horeca potrivite acestor tipuri de cladiri, proprietarii prefera sa aiba un mix cat mai variat de chiriasi, care sa se adreseze unor segmente cat mai diferite de consumatori.

carmen

In ceea ce priveste zonele din Capitala ce reprezinta potential pentru segmentul Horeca, Carmen Ravon a precizat ca au fost identificate trei mari puncte de interes: zona Piata Romana, Floreasca (Calea Floreasca, Barbu Vacarescu) si zona Pipera.

Datele prezentate arata ca in Bucuresti exista in prezent 18 centre comerciale si 28 de galerii comerciale de retail, iar anul acesta va fi inaugurat un singur mall, respectiv Vulcan Value Center, in timp ce alte proiecte se afla in diferite stadii: ParkLake Plaza, Mega Mall, Victoria City, Colloseum Retail Park (faza a doua) si AFI Palace Bucurestii Noi.

Tudor Constantinescu, proprietarul Chocolat, a punctat care au fost cele mai importante provocari din acesti ani dificili, vazute prin ochii antreprenorului din Horeca. Potrivit acestuia, in ultimii doi-trei ani au s-au straduit sa reziste in piata companiile serioase, care au cautat permanent solutii pentru a supravietui, inclusiv prin imprumuturi repetate la banci. Proprietarul Chocolat este de parere ca in 2013 au inceput sa se vada primele semne de revenire sau mai degraba de stabilizare a pietei dupa aceasta perioada dificila. Pentru Chocolat, o buna oportunitate de dezvoltare a fost reprezentata de intrarea in centrele comerciale, in pofida unor dezavantaje evidente.

“Din cauza faptului ca Bucurestiul nu are foarte multe strazi pietonale, atunci toata lumea s-a uitat catre aceste mall-uri, ce sunt practic un test pentru orice operator Horeca. Cu avantajele si dezavantajele lor, mall-urile reprezinta o buna oportunitate de expansiune. Trebuie, insa, sa se acorde maxima importanta contractelor de inchiriere, in opinia mea pragul unei chirii rezonabile trebuie sa se situeze la 10-12% din cifra de afaceri”, a precizat Tudor Constantinescu.

Tudor-Constantinescu

Anul acesta, compania a abordat o noua directie de dezvoltare, deschizand prima sa unitate in franciza, la Brasov. Proprietarul Chocolat a declarat ca desi locatia este pozitionata langa una din cele mai cunoscute cofetarii din oras, este foarte multumit de primele rezultate inregsitrate si este increzator ca anul acesta va incheia astfel de parteneriate si cu alti antreprenori din alte orase din tara.

Planurile pentru anul in curs includ inca o deschidere la Sinaia, tot in sistem de franciza, si una in Bucuresti, in Plaza Mall.

Directorul de achizitii Food al Selgros Cash&Carry, Daniela Sima, a prezentat participantilor serviciile si solutiile pe care compania le ofera operatorilor din industria Horeca. Reprezentanta Selgros a vorbit despre proiectul de reamenajare a magazinelor Selgros bazat pe conceptul “shops in shop” si a evidentiat punctele forte pe care se bazeaza in prezent retailerul: carmangeria proprie, raionul de peste, cel de legume-fructe, precum si cel de vinuri. De asemenea, un atu il reprezinta si sortimentatia, si in special marcile proprii destinate clientilor ce activeaza in industria Horeca: gama Moments, dedicata in special cafenelelor, ce cuprinde deocamdata numai zahar, insa va fi extinsa si cu miere si alte produse, gama Duni – servetele, fete de masa etc, gama Top Gastro – produse pentru dotare tehnica, sortimentatia de produse non-food, ce include atat vesela cat si echipamente pentru bucatarii, cat si articole pentru camping.

Daniela-Sima

Partenerii celei de-a IV-a editii “Achizitii in Horeca”, eveniment organizat de Food & bar si Modern Buyer, au fost: Selgros Cash&Carry, Unilever Food Solutions, Groupama Asigurari, Alfredo Foods, Seamless Romania, Marathon Distribution Group, Nordic Import Export, Macromex, Bonduelle, Tiriac Auto, Podravka, Just T, Crama Oprisor, Sensio, Caroli Foods Group si Line Group.

carmen.ionescu@modernbuyer.ro

achizitii in horeca
Achizitii in Horeca – doua zile de networking si oportunitati de business

paul
Brutariile Paul sarbatoresc 125 de ani

Close